איך דאע"ש חושבים? הספר סוף העולם על פי דאע"ש

מק"ט : CWFSLKYTJ8
  • 99.00
אזל המלאי
פריט זה ניתן על ידי קרדיטים.
לחצו על "הוספה לעגלה" להמשך
אזל המלאי עבור /
*חדש: משלוח חינם בדואר רשום ברחבי הארץ
הזול מבינהם.בכפוף לתקנון.ט.ל.ח.
ארגון המדינה האסלאמית הוא אחד הארגונים הג'יהאדיסטיים הקטלניים והמצליחים בהיסטוריה המודרנית
עשרות אלפים מאנשי הארגון זורעים הרס ואימה בעריהן וכפריהן של סוריה ועירק, ובדרכם רוצחים גברים
משעבדים נשים וילדים ועורפים את ראשיהם של שבויים. תחת הדגל השחור, ארגון דאע"ש מפיץ את הטרור שלו
ברחבי המזרח התיכון ואף מעבר לו, אל אירופה והעולם כולו.
כיצד מצליח הארגון למשוך אליו כל כך הרבה מתנדבים ולכבוש אזורים נרחבים כל כך
כיצד הוא רותם את רעיונות האסלאם לצרכיו האכזריים והאפוקליפטיים?

וויליאם מקנאטס, עיתונאי חוקר רב מוניטין, מתבסס בספר זה על מקורות אותנטיים בערבית, כולל טקסטים דתיים קדומים ומכתבים סודיים של אל-קאעידה ודאע"ש שרק אנשים מעטים לפניו קראו, כדי לבחון כיצד להט דתי, חישובים אסטרטגיים של חזרת האימפריה האסלאמית לגדלותה ונבואות של יום-הדין חברו יחד כדי ליצור את הארגון הרצחני והמאיים הקרוי ארגון המדינה האסלאמית328 עמ' כריכה רכה.

מתוך ההקדמה למהדורה העברית, מאת ג'קי חוגי:
 
בסדרת התבטאויות אחרי המלחמה בעזה בקיץ 2014 (מבצע 'צוק איתן'), קבע ראש־ממשלת ישראל בנימין נתניהו, כי הזרוע הצבאית של תנועת חמאס כמוה כארגון המדינה האיסלאמית, או בשמו הפופולרי - דאעש. נתניהו ייחס לשני הארגונים קיצוניות דומה, המבוססת על מוטיבציה דתית לצד שנאת ישראל. כדי לתת תוקף למסקנתו, הפנה את תשומת לב הציבור לטקסי ההוצאה להורג של משתפי פעולה, שביצעה הזרוע הצבאית של חמאס בעיצומה של אותה מערכה.
מומחים לדבר הרימו גבה. חמאס, למרות היותו אויב קשה לישראל, רחוק מדאעש מעשית, אידיאולוגית ופוליטית. בניגוד לארגון המדינה האיסלאמית, בעל השאיפות האוניברסליות, חזונו של חמאס הוא שחרור האדמות הפלסטיניות. ארגון חמאס אינו רואה עצמו כמחדש את ימי האימפריה העבאסית, ואינו חותר לכונן ח'ליפות איסלאמית עלי אדמות. מנהיגי הארגון מיודדים עם השיעים, ומעולם לא ראו בהם בנים חורגים לאומה ואת התגלמות הכפירה. לא רק שאנשי חמאס נמנעו מלהחיל על אוכלוסייתם את ספר החוקים הנוקשה ברוח הג'יהאד, הם אף נאבקו בנציגי הזרם הסלָפי ובניצני תמיכה והזדהות עם המדינה האיסלאמית.
כמו חמאס, גם דאעש נולד במרחביו הערביים של העולם האיסלאמי. שני הארגונים הוכיחו יכולת צבאית שאיתגרה את אויביהם, ניחנו בהתמדה ובלהט, ושניהם מצאו את משכנם בקרבה גיאוגרפית לגבולות ישראל. בכך, פחות או יותר, מסתיימת ההשוואה.

ארגון המדינה האיסלאמית פרץ לתודעה הבינלאומית במרוצת 2014 בעיראק ובסוריה. קודם לכן יצא מרחמו של ארגון אל־קאעידה, ועד מהרה הפך לאלים ומאיים ממנו. שניהם חלקו אותו חזון - להקים מדינה איסלאמית גדולה (או בפיהם: ח'ליפות) אבל נחלקו על המסלול שיביאם לשם. לדאעש אצה הדרך - אנשיו חתרו להגשים את מטרתם כאן ועכשיו: לכבוש שטחים, לתקוע בהם את דגלם, למוטט את המשטרים הקיימים. מנהיגם, אבו־בכר אל־בגדאדי, נחפז להכריז על השטח בשליטתו כעל ח'ליפות, ועל עצמו כאמיר המאמינים, כינויו של זה העומד בראשה. משהוגדרה המטרה, קודשו גם האמצעים. לוחמי דאעש הטביעו בוגדים במים, העלו אותם באש, צלבו את גופתם בכיכר העיר, ערפו את ראשיהם לעיני המצלמות, והושיבו אותם, כבולים ומושפלי ראש, על לבנות חבלה שהופעלו מרחוק.
מדיניות זו הוכיחה את עצמה. בשנתיים שותתות דם, 2014 ו-2015, ביסס ארגון המדינה האיסלאמית את נוכחותו בסוריה, כבש שטחים נרחבים בעיראק, השתלט על שדות הנפט במזרח לוב ורכש אחיזה בצפון סיני. חיתתם של לוחמי דאעש הלכה לפניהם.

הנחישות הזו עוררה התרגשות בקרב רבבות צעירים מוסלמים קיצוניים בכל רחבי העולם, שמצאו את דרכם אל שורות הארגון. מבחינת הרכב אנשיו, ארגון המדינה האיסלאמית היה הפלורליסטי מבין ארגוני הג'יהאד. הם השתלטו על שדות נפט, הטילו מיסי גולגולת על האוכלוסייה, חטפו אנשים לצורכי כופר, שיעבדו אוכלוסיות ופתחו בסחר עבדים ושפחות מין. הם השכילו ליצור לעצמם מקורות הכנסה עצמאיים, ובכך הקשו על אויביהם בבואם לחנוק את צינור החמצן הכספי שלהם. אנשי המדינה האיסלאמית ניצלו היטב את חולשת המשטרים וצבאותיהם, שקרסו מולם בשדות הקרב. שבטים מקומיים נאנסו לכרוך עימם בריתות, משום שידעו כי אין מי שיגן עליהם מלבד חמושי דאעש.

לשווא צעקו באוזני אנשי המדינה האיסלאמית האחים בני הפלוגתא מארגון אל־קאעידה, כי דרכם מיותרת ומסוכנת, כי מוטב לסלק את הכובש הזר, לרכוש את אהדת ההמונים, ורק אז להכריז על הקמת הח'ליפות האיסלאמית. אוסאמה בן־לאדן ויורשיו סברו, כי כדי להגיע למטרה העליונה, אין לפגוע במוסלמים ואסור להפכם לאויב. אבל ראשי המדינה האיסלאמית רצו ח'ליפות אינסטנט. הם סברו כי מוטב שיפחדו מהם מאשר שיאהבום.

בקיץ 2014, בטרם נכנסו למשחק חילות האוויר של רוסיה וארצות־הברית במערכת חורמה נגד המדינה האיסלאמית, הצליחו אל־בגדאדי וגדודיו לנגוס שטחים נרחבים משטחיהן של כמה מדינות ערביות. סרטוני ההוצאה להורג של שבויים זרים זיעזעו את המערב. השתלטות דאעש על שדות הנפט בעיראק, בלוב ובסוריה החרידה את המערב עוד יותר. לכול היה ברור כי לפנינו מפלצת מסוג אחר - חצופה, מהלכת אימים ובעלת שאיפות חמדניות מקודמותיה.

מסעות הכיבושים של ארגון המדינה האיסלאמית הזכירו לרבים את ימי תהילתה של האימפריה המוסלמית במאות הראשונות להופעת האיסלאם. מפקדי הארגון ראו בכך התגשמות של הנבואות שחזו את שובה של הח'ליפות. הקשר בין האידיאולוגיה של המדינה האיסלאמית לימי הפאר של האימפריה העבאסית הוא אחד הפרקים המרתקים בספר זה. שם, בקובצי הלכות ובחדית'ים (אמירות מפי הנביא מוחמד), טמונה התורה כולה. בדרכם שלהם, לוחמי הארגון ומפקדיו אינם צמאי דם ללא תכלית, אלא חיילים בשירות הצו הנבואי. הם נבחרו להשיב עטרה ליושנה ולחדש את ימי הח'ליפות העבאסית, כפי שהובטח בסדרה של חדית'ים מפי מוחמד.

ויליאם מק'קאנטס מניח בפנינו את ההיגיון בשיגעון, את התורה השימושית שהנחתה את קברניטי ארגון המדינה האיסלאמית. הוא היה שם תמיד, המצע הרעיוני בכתביהם של הוגים ואוחזי חרב מתוך הזרם הסלָפי. רבים לאורך הדורות ראו בג'יהאד הצבאי אמצעי לכינון מדינה איסלאמית חובקת עולם. גם אבו־בכר אל־בגדאדי נמנה עימם, אבל הוא ידע לנצל הזדמנויות.
לא רק ראש־ממשלת ישראל התבלבל בראותו את האכזריות של המדינה האיסלאמית. רבים טעו יחד איתו, ואין פליאה בדבר. אצל ארגון המדינה האיסלאמית, יותר מכל קודמיו, המנוע טמון ביסודות התיאולוגיים, אבל את הצו ההלכתי, האלוהי לכאורה, מיישמים חייליו בשיטות הלקוחות מן המאפיה. גם על הסתירה הזו מנסה מחברו של ספר זה להשיב.

לפנינו, אם כך, מחקר המשלב מתחום ההיסטוריה, התיאולוגיה, האסטרטגיה הצבאית, הפוליטיקה והפסיכולוגיה. סיפורה של ישות פוליטית שאפתנית ורבת־כוח, שאצלה המוסר והאנטי־מוסר דרים בכפיפה אחת. אין זאת כי הבשורה על פי דאעש היא משיחיות שקר. ברגע נדיר זוכים אנו, בני המאה ה-21, לחזות לנגד עינינו במופע היסטורי של משיחיות זו.

כתופעה היסטורית, ארגון המדינה האיסלאמית הוא מייצג נאמן של העידן הכאוטי. ישות פוליטית שהכריזה על עצמה כעל מדינה, והיא מחילה את כלליה ואת מוסדותיה על הנתינים. בכך משתלב הארגון היטב, אמנם בשיטותיו הבלתי אנינות, בעולם החדש, עולם שמחייב הגדרה עדכנית למונח ״מעצמה״, שבו תאגידים מסחריים נהנים מתקציב כשל מדינה, שמנועי חיפוש אינטרנטיים זוכים להגמוניה שאינה מביישת קיסרות, ותוכנת האנטי־וירוס הפשוטה ביותר היא בעצם מעצמה של מידע. לכוחות־העל, כמו לארגון המדינה האיסלאמית, יש כללים וכלים, יש להם גם חזון - ואין להם גבולות.
 
ג'קי חוגי
 

  • מדיניות החזרת מוצרים
    בהתאם לחוק הגנת הצרכן, תשמ"א-1981 ולתקנות שהותקנו מכוחו, חיכמה תאפשר החלפת מוצרים והחזרתם תוך קבלת החזר כספי בתנאים שיפורטו להלן.

    בכפוף לכל דין, חיכמה תאפשר החלפת מוצרים (ללא החזר כספי) בתנאים הבאים בלבד:
    ניתן להחליף כל ספר שנרכש בחנות המקוונת למעט ערכות הרשמה, עיתונים, מגזינים, ספרי לימוד לבתי הספר, מדריכי נסיעות ומפות, ובלבד שתוצג הוכחת קניה (קבלה או חשבונית מס).

    ההחלפה תתאפשר בתוך חודש ימים מיום הקניה, בהחזרת מוצרים במצב חדש, שלא נעשה בהם כל שימוש, באריזתם המקורית שלא נפתחה.
    תמורת המוצרים שיוחלפו יינתן מוצר חלופי ו/או שובר זיכוי בהתאם לסכום הרשום על הקבלה/ חשבונית. למען הסר ספק, למעט המקרים המפורטים להלן לא יינתן החזר כספי.
    בגין מוצרים שהוחלפו או שולמו (כל המחיר או חלקו) באמצעות פתק החלפה או שובר זיכוי, לא תינתן אפשרות להחזרה או החלפה נוספת. ההחלפה הינה חד פעמית.
    במקרה של מכירות מיוחדות ומבצעים, מדיניות החלפת המוצרים תהיה בהתאם לתקנון המכירה המיוחדת או המבצע המצוי בקופות.

    מבלי לגרוע מהאמור לעיל ובכפוף לכל דין, חיכמה תאפשר קבלת החזר כספי עבור ספרים בתנאים הבאים בלבד:
    לא ניתן לקבל החזר כספי עבור המוצרים הבאים: ספרים הנמכרים ללא אריזה, ערכות הרשמה, עיתונים, מגזינים, מדריכי נסיעות, מפות, כל מוצר שנרכש בסכום הנמוך מ- 50 ₪ וכן מוצר שהנו פגום או מוצר שנעשה בו שימוש.

    מבלי לגרוע מכלליות האמור לעיל ובהתאם לדין, לא תתאפשר החזרת מוצר שניתן להקלטה, לשעתוק או לשכפול.
    המוצר נשלח לכתובת הדואר של חיכמה בתוך 14 ימים מיום קבלת המוצר, ללא פגם, מבלי שנעשה בו שימוש, באריזתו המקורית שלא נפתחה וכן הוצגה הוכחה לרכישתו (פתק החלפה, קבלה, חשבונית מס או הוכחה אחרת לעצם ביצוע העסקה, מועדה, הסכום ששולם בעדה ואמצעי התשלום).

    לא ניתן לקבל החזר כספי עבור מוצרים שנרכשו באמצעות כל סוג של תווי קניה, שוברי מתנה או כרטיסים מגנטיים נטענים.
    אופן קבלת ההחזר:
    בהתאם לתקנות הגנת הצרכן, ההחזר יבוצע באותו האופן בו בוצע התשלום, ולכל המאוחר תוך 7 ימי עסקים ממועד ביטול העסקה.

    החלפת או החזרת מוצרים תתאפשר אך ורק בהתאם לאמור במודעה זו, למעט ובכפוף למקרים שנקבעו לכך על פי דין.

    נשמח לעמוד לשירותך.
תנאי השימוש באתר האינטרנט Arabicmedia

1. כללי
1.1 אתר האינטרנט של Arabicmedia (להלן: "האתר"), מיועד להציג בפני קהל הגולשים ברשת מידע מעודכן לגבי ספרים וקורסים בשפה הערבית והאפשרויות הקיימות לרכישתם.
1.2 האתר מצוי בבעלות Arabicmedia ייעוץ והדרכה ע.מ. 040375966.
1.3 השימוש באתר באתר כפוף להסכמת המשתמש לתנאי השימוש. אנא קרא בעיון את כל סעיפי המסמך. במקרה של אי הסכמה לתנאי השימוש, יש לצאת מיד מהאתר ולא לעשות בו כל שימוש.
1.4 Arabicmedia אינה מתחייבת כי המידע באתר יהיה מעודכן בכל עת, ויתכן עיכוב בעדכון המידע.
1.5 השימוש במידע המופיע באתר יעשה על אחריות המשתמש בלבד. המידע והמאמרים הכלולים באתר משקפים את דעת מחבריהם ו-Arabicmedia לא תישא בכל אחריות לשימוש במידע זה.
2. מדיניות הפרטיות
2.1 Arabicmedia מקפידה לשמור על פרטיותם של גולשי האתר בהתאם למדיניות השמירה על פרטיות המפורטת בדף מדיניות פרטיות. אנא עיין בדף זה.
2.2 השימוש באתר מותנה בהסכמה למדיניות זו.
3. עדכון תנאים ומחירים
3.1 Arabicmedia רשאית לשנות מעת לעת ולפי שיקול דעתה הבלעדי את המחירים, התעריפים, תנאי האספקה וכל מידע אחר המופיע באתר, וזאת ללא צורך במתן הודעה מוקדמת.
4. ביטול עסקה
4.1הינך רשאי לבטל עסקה בהתאם למדיניות החזרות והחלפות.
5. תקינות האתר וזמינותו
5.1 Arabicmedia אינה מתחייבת כי האתר יהיה זמין בכל עת ולא תהיה אחראית לנזק כלשהו שעלול להגרם לך כתוצאה מאי זמינות האתר כתוצאה מתקלות ו\או עבודות תחזוקה באתר.
5.2 Arabicmedia שומרת לעצמה את הזכות לסגור את האתר בכל עת, לפי שיקול דעתה הבלעדי וללא צורך בהודעה מוקדמת.
6. שינויים
6.1 Arabicmedia שומרת לעצמה את הזכות לערוך שינויים בתנאי השימוש, במדיניות השמירה על פרטיות ובמדיניות השמירה על זכויות יוצרים, זאת לפי שיקול דעתה הבלעדי וללא צורך בהודעה מוקדמת.

זמן הגעת המשלוח בדואר רשום הינו בין 2 ל-14 ימי עסקים מיום ביצוע ההזמנה, לא כולל ימי שישי, שבת וחגים,
בכפוף לזמני תנאי השירות של רשות הדואר כאשר ברוב המקרים זמן האספקה הממוצע בדואר רשום הינו עד 7 ימי עסקים.

לקוח\ה יקר\ה,

את\ה רשאי להתחרט על רכישתך ולהחזיר או להחליף מוצר\ים שרכשת, מבלי להידרש להסברים, ולקבל מוצר חלופי או החזר כספי, לפי בחירתך, בכפוף לתנאים המפורטים להלן:

1. הינך רשאי להחזיר או להחליף מוצרים ולקבל החזר כספי או מוצר חלופי בתוך 14 יום ממועד הרכישה, בכפוף לתנאים הבאים:
א. המוצר נרכש ישירות באמצעות נציג חיכמה, באמצעות אתר האינטרנט של התכנית או בהזמנה טלפונית.
ב. בהחזרת מוצר – הלקוח ימסור / ישלח לחיכמה בצמוד למוצר המוחזר את החשבונית המקורית שקיבל בעת הרכישה.
ג. לא נעשה במוצר כל שימוש והוא מוחזר במצב חדש, ללא כל פגם כשהוא ארוז כפי שנמכר, באריזת ניילון מקורית וסגורה.
2. לקוח המעוניין בהחזרה או בהחלפה, יחזיר את המוצר לחיכמה - התכנית ללימוד ערבית.
3. החזרת המוצר לחיכמה, ישירות למשרדה או באמצעות הדואר תעשה על חשבון הלקוח.
4. עם קבלת המוצר המוחזר ובכפוף לתנאים א'-ג' דלעיל, תזכה חיכמה את הלקוח בסכום הרכישה, בניכוי דמי המשלוח (אם שולמו בפועל), ותחליף את המוצר באחר לפי בחירת הלקוח או תשיב לו את כספו כמפורט להלן:
א. ברכישה באמצעות כרטיס אשראי בתשלום אחד – על ידי העברה בנקאית / זיכוי הכרטיס באמצעותו בוצע החיוב בתשלום אחד.
ב. ברכישה באמצעות כרטיס אשראי בתשלומים – על ידי העברה בנקאית / זיכוי הכרטיס באמצעותו בוצע החיוב באותו מספר תשלומים כפי שחוייב.
ג. ברכישה באמצעות המחאה – החזר באמצעות העברה בנקאית / המחאה.
ד. ברכישה באמצעות המחאה מעותדת – תוחזר ללקוח המחאתו.
ה. ברכישה באמצעות מזומן – החזר באמצעות העברה בנקאית.
5. מוצר שנרכש בחנות \ רשת \ ספק אחר יש להחזיר ישירות אליו, בהתאם למדיניות ההחזרות הנהוגה אצלו.
6. חרף האמור לעיל, לא יתקבלו החזרות ולא יתבצעו החלפות של מוצרים פגומים שנרכשו מלכתחילה ככאלה בהנחת סוג ב'.
x

#{title}

#{text}

#{price}